I went thrifting #8

14:00


De voorbije dagen spendeerde ik op Pukkelpop en smolten de kleren bijna van mijn lijf, zo heet was het. Ik ben normaal gezien een echt buitenmens en vanaf de zon zich ook maar een beetje laat zien, kan je mij buiten vinden. De afgelopen dagen was dit wel wat anders. Combineer die hitte dan nog eens met het plotse opduiken van hooikoorts enkele weken geleden (ik heb nog nooit hooikoorts gehad) en je kan wel raden dat ik liever in de verkoelende krochten van ons huis/de weide vertoefde dan buiten te zitten snotteren en niezen.

Gelukkig zijn de temperaturen alweer verzacht. Nu zou het zelfs terug wat warmer mogen zijn, het is ook nooit goed hé ;-).

Enfin, weer of geen weer, voor een bezoek aan een kringwinkel of rommelmarkt ben ik wel altijd te vinden. Hier zien jullie mijn vondsten van de afgelopen weken of zelfs maanden, oeps.



Ik vind het leuk om al spulletjes te verzamelen voor als ik alleen ga wonen. Van deze glaasjes heb ik er telkens 3 en het leuke is dat ik er van één set twee gevonden had in een winkel en dan nog eentje in een andere winkel. De glazen kan is voor iced tea of fruitsap.

De glaasjes waren tussen de 0,20 en 0,50 cent per stuk en de kan was 2 euro.



In deze twee mandjes zit binnenin een plastic voering dus ze kunnen zowel als bloempot of als klein vuilbakje gebruikt worden. Deze waren 0,75 cent per stuk.



Ik denk dat ik ondertussen zelf al een kraampje kan vullen op de rommelmarkt met al mijn servies. Ik vind het steeds zo zielig als ik in de kringwinkel één kopje of schoteltje zie staan terwijl de meeste mensen op zoek zijn naar een volledig servies. Dat sukkeltje neem ik dan mee en ik combineer die dan met andere stuks die ik al in mijn bezit heb. Bovenstaande spulletjes waren tussen de 0,20 en 0,50 cent per stuk.




Ik ben echt zot van wereldbollen. Als het dan nog eens een lichtgevende wereldbol is dan ben ik helemaal blij. Deze beauty vond ik enkele weken geleden in een kringloopwinkel aan een veel te hoge prijs om tweedehands te zijn maar hij mocht toch mee naar huis. Hij was 15 euro.



Ik was al een hele tijd op zoek naar een goed statief om foto's te maken van mij en mijn lief of om plaatjes te schieten bij weinig licht. Tot voor kort moest ik telkens op zoek naar een steen, paal of iets dergelijks dat dienst kon doen als statief. Die tijden liggen nu achter mij. Ik kocht dit statief op een rommelmarkt bij ons in het dorp. Hij kostte 15 euro en het ding is zo licht dat 'ie overal mee naartoe mag.


Enkele jaren geleden kreeg ik een logeertas. Zo'n tas die je gebruikt als je bij iemand gaat logeren of als je op weekend gaat. De tas was koperkleurig en had een metallic waas over zich heen. Je kan er je misschien niet meteen iets bij voorstellen maar hij was echt lelijk. Ik spreek in de verleden tijd want there's a new kid in town. Deze tas van pull&bear kocht ik op een rommelmarkt voor maar 1 euro. Hij ziet er echt nog splinternieuw uit. Koopje!

Hierna volgen nog enkele kledingstukken die ik de afgelopen maanden op de kop kon tikken. Sommige stukken zijn ready to wear, andere hebben hier en daar nog wat aanpassingen nodig. Ik weet niet meer exact van elk stuk hoeveel ze gekost hebben maar ik probeer het me toch voor de geest te halen.



 Een okerkleurig, licht hemdje van Mango dacht ik. Dit was 3 euro.



Een satijnen bloesje van Prada. Of het echt is of fake ik heb geen idee maar ik vermoed dat echte Prada bloesjes niet voor 5 euro op de rommelmarkt verkocht worden. Hier heb ik ook al de schaar in gezet want het bloesje had lange mouwen en was maatje 44. Nu zit het als gegoten.



Met dit bloesje weet ik nog niet goed wat te doen. Zo laten en als oversized bloesje dragen of toch nog innemen. Ik heb ook geen idee hoeveel dit gekost heeft. Ik vermoed max. 3 euro.



Deze maxi rok komt uit de kringloopwinkel en hier ga ik een kortere versie van maken. Mijn benen zijn gewoon niet lang genoeg om een maxi rok te kunnen dragen. Het staat mij niet. Deze heeft volgens mij 2 euro gekost.



"Wat vind ge van deze broek?"
"Die pyjamabroek? Schoon."
"Dat is wel een gewone broek he."

Mijn lief, de fashionista. Dit is mijn eerste broek met print. Ik durfde het voordien niet aan maar dit exemplaar is niet te gedurfd. Deze was 5 euro op de rommelmarkt.



Een sjakoske om af te sluiten. Hij is helemaal niet groot maar alles wat ik nodig heb, past er precies in. Zo sleur ik ook niet te veel mee. Hij was 4 euro op de rommelmarkt dacht ik.

Ik heb nog een heleboel nieuwe tweedehands spulletjes liggen om aan jullie te tonen. Binnenkort dus nog wat meer goodies.

You Might Also Like

10 fijne reacties

  1. Amai gij moogt mij meenemen gaan thriften want zo wijze vondsten! En da gifke, wijs gedaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige dingen allemaal! En die gif is inderdaad echt tof. Ik kijk al uit naar je volgende tweedehandspost :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, wat heb je goeie dingen gevonden zeg! Super fijn, al die glazen. En die wereldbol, mooi! Ik heb er ook één staan als nachtlampje, zo fijn haha.
    Ah, ik merk wel dat ik binnenkort ook echt weer eens naar een tweedehands winkel moet gaan... wat daar allemaal voor moois te vinden is :).
    Liefs en geniet van je mooie finds!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer leuke spulletjes gekocht! Het laatste handtasje vind ik mooooi!! En die 'pyjamabroek' is echt gaaf! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, die tassen, mooi! En toffe glaasjes ook. Ja, precies weer goed gescoord de laatste tijd! En wooow, een statief in de kringloopwinkel vinden, da's zalig! Ben ook nog altijd op zoek naar een niet te zwaar exemplaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh liefde voor het gifje! En wat heb je fijne dingen kunnen vinden zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn kleine schatten die je gevonden hebt! Die tas met het bloemetjesmotief is supermooi en dat voor 1€.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gotta love tweedehands rommel! Wat een toffe spulletjes heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw die wereldbol, mijne is echt zo oud dat er een stuk zee afgevallen is. Ik ga volgende keer precies met u mee koopjes zoeken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.