DIY | lemon & mint icecubes

12:30


Vorige keer toonde ik jullie al hoe je zelf ice tea kon maken en daarbij gebruikte ik limoen en munt. Wie nu, net zoals ik, nog munt en limoen over heeft, kan meteen aan de slag met deze DIY.

Ik ga hier nu niet de gezondheidsgoeroe uithangen maar het is nu eenmaal algemeen geweten dat water goed voor je is. Ikzelf drink dus liters van dat spul per dag. Maar soms word ik het beu. Dan ben ik bijna zo ver dat ik bijna een blikje frisdrank zou openen. Ik ben helemaal geen fan van frisdrank dus dat doen we dan maar niet.

Wat we dan wel doen? Ijsblokjes maken!



Wat heb je nodig?


  • 1 limoen
  • een paar takjes munt
  • een ijsblokjesvorm
 
Als je een ijsblokjesvorm hebt in de vorm van visjes of bloemetjes dan raad ik je aan om deze te gebruiken! Ze maken je ijsblokjes nog zo veel leuker. Ik had enkel nog een saaie, rechthoekige die nog niet gevuld was.


Hoe maak je dit?

Voor je begint te snijden en hakken (want ja dat gaan we doen) dan kan je eerst eens met de limoen over het werkblad rollen. Ik heb mij laten vertellen dat dit ervoor zorgt dat deze meer sap afgeeft en het is nog waar ook! Maakt dat mee.

Efin. Je begint met het snijden van de limoen. Uit de ene helft ga je het sap persen en van de andere helft maak je kleine blokjes. Je snijdt de limoen best zoals ik op de foto hierboven deed. Zo kan je de verschillende partjes zien zitten en dit is ook het makkelijkst op hem uit te persen.

Nadat je blokjes hebt gesneden uit de limoen leg je in elk bakje een blokje. Hierbij leg je telkens ook een blaadje munt nadat je dit blaadje eerst wat gekreukt hebt zodat de geur en smaak vrijkomt.

Daarna giet je hier dan het limoensap bij. Zorg ervoor dat je het sap mooi verdeeld over de verschillende vakjes.

Tip: de eerste keer deed ik niet heel veel sap bij mijn ijsblokjes zodat ik er zeker 2 of 3 nodig had om mijn water wat smaak te geven. Vul je vorm dus rijkelijk en als je wil kan je zelfs het volledige vormpje met limoensap vullen. Dit is natuurlijk naar eigen smaak.




Als je limoensap, munt en limoenblokjes mooi verdeeld zijn over alle vormpjes dan kan je dit nog verder aanvullen met water zodat je een volledig vormpje krijgt. Als je mijn tip van hierboven volgt zal dit waarschijnlijk niet nodig zijn omdat je de vorm volledig met limoensap gevuld hebt.



Daarna is 'ie klaar om in de diepvriezer te gaan. Deze blokjes moeten er wel wat langer in dan gewone ijsblokjes omdat je niet gewoon water invriest maar 3 verschillende componenten. Laat ze maar een nachtje zitten! Als je ze 's morgens maakt dan moeten ze wel klaar zijn tegen de avond.



Kieper ze dan maar in je glas, water erbij en je hebt een fris zomerdrankje. Ideaal om te drinken bij warm weer of als je net zoals mij gewoon water beu bent ;). Doe er maar water met bubbeltjes bij, dan heeft je drankje nog iets feestelijks ook want bubbels = feest. Toch?

Schol.







You Might Also Like

2 fijne reacties

  1. Amai, goed idee. Ik heb nog een munt plantje staan die dringend moet gebruikt worden dus ik weet wat te doen vanavond :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.