Project 365 | my very first

20:25



Ik zit al even met de gedachte om een 365 project te doen maar het probleem was wat ik nu 365 dagen lang, elke dag zou doen.

Er doen al heel veel 365-projecten de ronde waarvan er super leuke ideeën tussen zitten. Hieronder een klein lijstje van verschillende 365 projecten.


Elke dag een foto nemen van jezelf
Elke dag een brief versturen
Elke dag een stempel maken
Elke dag een tekening maken
Elke dag een foto nemen op hetzelfde tijdstip
Elke dag een voordeur fotograferen
Elke dag een afstand lopen/fietsen
Elke dag een kopje koffie of thee fotograferen
Elke dag een nieuw recept uitproberen
Elke dag iets doen dat je nog nooit hebt gedaan
Elke dag een Pinterest project uitvoeren
Elke dag een dansje doen (haha)

Dit zijn maar enkele voorbeelden maar er bestaan er zeker nog honderden anderen.
Nu even over naar het project dat ik ga ondernemen (dat klinkt alsof het heel erg zwaar is).
"A photo a day", dat ga ik doen. Elke dag een foto nemen om zo op het einde 365 herinneringen te hebben, van elke dag eentje.

Het is niet zo'n spectaculair of origineel project maar het is een goed begin denk ik. Volgende jaren kan ik dan misschien een iets origineler project ondernemen. Het ging van start op 1 maart 2014 dus ik ben al enkele dagen bezig met elke dag een foto te nemen. Ik ga geen vooropgestelde foto's nemen, gewoon een foto van die dag die ik mooi vind of die mijn dag mooi samenvat.

Het is ook een leuk project om mijn camera een beetje beter te leren kennen. Ik weet natuurlijk wel hoe je een foto moet nemen maar er zijn nog zoveel functies die ik nog nooit gebruikt heb.

Het is een leuk project dat ik volgens mij wel 365 dagen ga kunnen volhouden. Je hebt ook andere projecten die wat moeilijker zijn op dat vlak zoals bijvoorbeeld elke dag een voordeur fotograferen. Zeker als je zoals mij enkele dagen per week van thuis uit werkt. De voordeuren die ik dan zie zijn die van mezelf of die van de buren. Ik ben wel benieuwd wat het gaat geven.

Als je ook benieuwd bent, hou het hier dan zeker in de gaten. Ik zal elke 2 weken een update posten.


You Might Also Like

7 fijne reacties

  1. voor mij zou het te veel moeite zijn :P en ik zou gewoon veel te veel dezelfde foto's maken :D Maar veel succes alvast :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik probeer wel verschillende foto's te nemen maar op werkdagen is dit wel een uitdaging

      Verwijderen
  2. Succes! Ik begin op 1 april aan mijn tweede project 365. Ben eens benieuwd of ik er ditmaal wat meer moeite in ga stoppen - dat is alleszins de bedoeling!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik ben benieuwd of ik het niet ga vergeten op sommige dagen om een foto te nemen. Mezelf kennende waarschijnlijk wel ;)

      Verwijderen
  3. Leuk dat je dit gaat doen! Ik heb dit een aantal jaar geleden ook eens geprobeerd maar ik heb het niet volgehouden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn leuke projecten! Ik weet van mezelf dat ik het niet vol zou houden, sommige dagen heb ik echt de mogelijkheid niet om mijn camera aan te raken maar het is wel tof als je alles uiteindelijk bij elkaar hebt! misschien is 52 weeks iets voor mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar ga je ze delen? Ik heb vorige keer niet volgehouden maar op 1 april begon ik opnieuw, toevallig dat Elisse ook net die dag koos :D leek me een fijne dag om te starten :D

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.