Thrifting | retroday

23:44

Op 8 maart 2014 was het in Vlaanderen retrobeurs in alle kringloopwinkels. Vroeger was er de jaarlijkse retrobeurs in Flanders Expo te Gent maar deze gaat niet meer door. Ik weet niet waarom maar vind het wel heel jammer. Je kon daar een heleboel kringloopwinkels onder één dak vinden.

Dit jaar was dat dus anders. Dit jaar hield elke kringloopwinkel zijn eigen, mini retrobeurs. De voorbije maanden hadden deze winkels dan ook alle retrospullen die binnengebracht werden, bijgehouden. Deze werden dan op de retrobeurs allemaal in vol ornaat uitgestald. De kringloop winkels waar ik geweest ben, hadden allemaal een speciaal retrohoekje ingericht, heel leuk.

Volgende winkels heb ik bezocht:
Kringwinkel De Cirkel in Lochristi
Kringwinkel De Cirkel in Lokeren
Kringwinkel Ateljee Tarbotstraat in Gent
Kringwinkel Ateljee Vlaamsekaai in Gent
Retrobeurs Brandwoeker in Oudenaarde

Een heleboel dus maar mijn buit is niet zo heel groot. Ik ben wel blij met mijn vondsten!

1 - Polaroid camera - € 3,75
2 - Blikken doos - € 0,50
3 - Speelgoed acordeon - € 2,00
4 - Henkel bewaarpot - € 1,50
5 - Vintage kleedje - € 5,00

Aan het kleedje ga ik wel nog wat veranderen. Er hangt een lange, muntgroene rok onder die ik afschuwelijk vind en dus ga vervangen door een iets kortere en donkergroene rok.

Hieronder zie je nog enkele sfeerbeelden van de verschillende kringwinkels en beurzen.







Volgend jaar ga ik zeker terug op pad! De retrobeurs in Flanders Expo vind ik nog net iets leuker omdat je daar ook kringwinkels te zien kreeg waar je anders niet vaak naartoe zou gaan. Voor mij zijn dat bijvoorbeeld die van Antwerpen of Leuven omdat dit niet bij de deur is. Dit concept is ook wel leuk maar stiekem hoop ik dat ze toch nog eens zo'n retrobeurs in Flanders Expo organiseren.

Zijn jullie gaan kringen op de retrodag?


You Might Also Like

3 fijne reacties

  1. Ik wou naar de Brandwoeker gaan maar er is iets tussengekomen. Jammer want ik had graag ook wat spulletjes gevonden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke beurs! Ik ben zo jaloers op jouw polaroid camera! Ik hoe er echt van om lekker te snuffelen tussen de oude spulletjes! Ik volg je trouwens op Bloglovin!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.