Green | tap water

12:21

Een donatie voor dit goede doel, eentje voor dat goede doel. Je kan tegenwoordig niet meer door de Veldstraat in Gent wandelen zonder een of meerdere flyers van goede doelen toegestopt te krijgen.

Unicef daarentegen heeft het over een andere boeg gegooid. Zij hebben een wel heel aparte campagne opgestart. Misschien kennen de smartphone gebruikers onder jullie hem al: Unicef tap project.


Het 10 minuten niet gebruiken van je smartphone kan immers 1 dag water opleveren voor iemand die geen toegang heeft tot proper water.

Als je de challenge aangaat, word je meteen met je neus op de feiten gedrukt: Millions of children lack clean water. How long can you go without something far less vital.. like your phone?




Maar hoe gaat dit nu precies in z'n werk? Wel, je surft met je smartphone naar uniceftapproject.org. Daar kan je meedoen aan de challenge om je smartphone 10 minuten niet te gebruiken. Als je hiermee start dan moet je je smartphone 10 minuten laten liggen, je mag hem zelfs niet verleggen. Als je dit toch doet dan moet je hem binnen de 10 seconden terug neerleggen of je tijd is ongeldig.




Tijdens deze 10 minuten krijg je wat feitjes te zien bijvoorbeeld hoeveel e-mails er al werden verstuurd terwijl jij je gsm niet gebruikt en weetjes over Unicef en water.

Als je 10 minuten om zijn dan verschijnt dit op je scherm


Hierna kan je gewoon verder doen want je tijd blijft lopen of je kan je gsm terug gebruiken, je weet wel, als je snel een telefoontje moet plegen ofzo.
Voor elke 10 minuten dat iemand zijn smartphone niet gebruikt, doneert een van de sponsors van Unicef genoeg geld om 1 dag proper water te voorzien voor iemand die er geen toegang tot heeft.



Dit is toch de moeite waard om Instagram, Facebook en Twitter voor 10 minuten links te laten liggen, niet?






You Might Also Like

3 fijne reacties

  1. Ok, dit heeft helemaal niets te maken met je post, maar als ik op "beantwoorden" klik via blogger dan krijg jij daar geen melding van. Tuurlijk mag je mijn "Laatst..." rubriekje overnemen. Ik heb het al bij een paar andere mensen ook gezien, die niets vroegen of geen linkje plaatsten naar mijn blog. Dus ik vind het erg fijn dat je het vraagt ;) Beleefdheid via het internet, het bestaat dus toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat leuk! Ik twijfel alleen of het echt zo is. Dat is toch wel iets wat mij soms tegen houd met goede doelen. Maar dit is zeker het proberen waard

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk idee! Ik dit echt doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.