My favorites | series

12:30

Series, je weet wel die bewegende beelden op tv waar een rode draad doorheen loopt. Waar je eigenlijk geen tijd voor hebt maar waar je na 1 aflevering er nog zeker 5 meer moet gezien hebben.

Series dus. Ik ben helemaal verzot op series en dan nog liefst de soort waar je niet te veel moet bij nadenken. Ik ben geen leeghoofd hoor, ik kijk ook intellectuele series (ofzo). Ik vind het gewoon leuk om even je verstand op nul te kunnen zetten als je net een zware werk- of schooldag achter de rug hebt.

Over welke series heb ik het dan? Hieronder kan je een lijstje vinden van mijn favoriete series, van nu en van vroeger. Ik geef er ook een beetje uitleg bij zodat jullie meteen nieuwsgierig zijn om ze ALLEMAAL te bekijken. Nee mopje, doe maar niet of misschien verspreid over de komende 5 jaar!



De Britse acteur Hugh Laurie speelt Dr. Gregory House, een medisch genie dat een team van jonge diagnostici leidt. Hij is niet alleen erg op zichzelf, maar ook bot en onbehouwen en zou het liefst alle contact met zijn patiënten vermijden. Zijn directe manier van communiceren en cynische opmerkingen maken het voor veel mensen bijna onmogelijk om met hem om te gaan. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn vermogen schijnbaar ongeneeslijk zieke patiënten te diagnosticeren en te behandelen. Dit, en zijn voorliefde voor medische vraagstukken, maken van hem de laatste hoop voor “onbehandelbare” patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes - Wikipedia

Dit is een van de intellectuele series waarover ik sprak. In deze serie worden de medische termen bijna constant naar je hoofd geslingerd. Om deze te begrijpen, moet je volgens mij toch minstens enkele jaren opleiding tot dokter achter de kiezen hebben. Ondanks het feit dat deze serie bol staat van de medische termen is dit een van mijn favorieten.


Hugh Laurie speelt hier de meest onhebbelijke en arrogante vent die je ooit in je leven kan tegenkomen en toch slaagt hij erin om op momenten medelijden op te wekken. Hij lost medische vraagstukken op zoals niemand hem dat nadoet en krijgt daarvoor veel respect. Tijdens elke aflevering wordt er meestal één patiënt behandeld maar de levensverhalen van de verschillende dokters lopen door.



Deze serie is niet een standaard doktersserie waar de ene dokter verliefd wordt op de andere en er ondertussen wat patiënten de revue passeren. Hier staan (meestal) de patiënten centraal en door hun onverklaarbare symptomen is het heel boeiend om een aflevering tot op het einde te volgen, ook al begrijp ik er soms geen snars van. Gelukkig wordt de ziekte meestal ook in mensentaal uitgelegd, fieuw.



De serie draait om Ted die in het jaar 2030 zijn zoon en dochter vertelt over gebeurtenissen die uiteindelijk leidden tot zijn ontmoeting met hun moeder. Zijn relaas begint in het jaar 2005. In de serie worden gedurende de afleveringen voor het vertellen van deze verhalen herhaaldelijk flashbacks gebruikt - Wikipedia

http://www.coolpages.ws/How-I-Met-Your-Mother-downloaden-How-I-Met-Your-Mother-gratis-online-kijken

Dit is een feel-good serie volgens mij. Zoals jullie hierboven konden lezen gaat het over Ted, een vader, die zoon en dochter verteld hoe hij hun moeder ontmoet heeft. De serie bestaat eigenlijk volledig uit flashbacks die de zoektocht van Ted naar de perfecte vrouw illustreren. Hij staat hierin niet alleen maar wordt door dik en dun gesteund door zijn posé, een groepje van 4 vrienden. Vaak komt dit groepje tijdens een aflevering in een grappige of ontroerende situatie terecht en soms eindigde dit dan met de vraag of Ted nu de moeder ontmoet had. In seizoen 8 kom je te weten wie de moeder is dus als jullie nog niet begonnen zijn aan deze serie dan staat er jullie nog wat te wachten. Ik kan jullie wel vertellen dat het einde niet is zoals ik het verwacht had, lekker mysterieus hé ;)

Mijn favoriete personage uit deze serie is Neil Patrick Harris die de rol van Barney op zich neemt. Hij mag dan wel een onverbeterde vrouwenzot zijn, de humor waarmee hij door het leven gaat is gewoon fantastisch.





De sukkelige maar schattige Jess, gespeeld door Zooey Deschanel, is op zoek naar een nieuwe woning nadat ze haar vriend betrapt met een ander meisje. Ze komt te wonen in een appartement met drie vrijgezelle mannen: barman Nick, fitnesstrainer Coach en vrouwenversierder Schmidt. Ze overtuigt hen haar te accepteren door te vertellen dat ze bevriend is met modellen - Wikipedia

http://www.dvdsreleasedates.com/movies/5603/New-Girl-TV-2011.htmlDit is echt een zalige serie, een no-brainer. Dit is echt een serie waar je na een lange werk- of schooldag van kan genieten en waar je niet al te veel bij moet nadenken. Er zal vooral veel gelachen worden. Het hoofdpersonage, Jess, is echt heel grappig. Haar uitspraken en gezichtsuitdrukkingen zijn fantastisch. Voor de meisjes onder ons, haar outfits zijn meestal ook heel erg leuk.

Het meisje meisje imago dat Jess heeft wordt meestal goed gecounterd door haar mannelijke tegenspelers. Meestal zeg ik want deze kunnen ook best ijdel zijn.



Er zit wel een rode draad doorheen de afleveringen dus volgen is de boodschap. Meestal maakt het kliekje elke aflevering iets mee dat op het einde dan opgelost is. Het gaat vooral over het dagdagelijkse leven van de groep waar het vinden van de ware toch wel centraal staat.




De televisieserie legt aan het begin uit dat Tree Hill, een kleine stad in North Carolina, een bekend basketbalteam, The Ravens heeft. De serie richt zich op Lucas Scott en zijn halfbroer Nathan Scott. Ze groeien op in dezelfde stad, maar hebben geen contact met elkaar. Nathan is de sterspeler van The Ravens en Lucas speelt als een amateur basketbal met zijn vrienden. Ze hebben dezelfde vader, Dan Scott, maar hebben allebei een verschillende moeder - Wikipedia


Een dramaserie, zo wordt deze reeks beschreven en dit is zeker waar. De serie bulkt van de relatiebreuken, geboortes, ongevallen en sterfgevallen. In het begin draait het vooral om Nathan en Lucas die broers zijn zonder dat ze dit van elkaar weten. Al snel komen hier nog andere personages bij en zo wordt er een centraal kliekje gevormd. Het is een serie waar erg veel in gebeurd zeker als je deze vergelijkt met een serie als New Girl. De afleveringen zijn bijna allemaal emotioneel erg geladen.

One tree hill snijdt thema's aan uit het dagdagelijkse leven. Zo draait het eerst om het feit dat Dan Scott twee zonen heeft uit twee verschillende relaties, hij kijkt naar een zoon niet meer om. De serie toont ook de verschillende personages die elk op hun eigen manier een doel willen bereiken, met vallen en opstaan.

Dit is mijn all time favorite. Een aangrijpende, grappige, meeslepende en verwarmende serie.



Pretty Little Liars is een tienerdrama/mysterie. De serie volgt het leven van Aria Montgomery, Spencer Hastings, Emily Fields en Hanna Marin. Hun vriendengroep valt uit elkaar als hun beste vriendin Alison verdwijnt. Een jaar later ontvangen de meiden mysterieuze berichtjes van iemand die zichzelf "A" noemt. Deze persoon dreigt al hun geheimen te onthullen. Pretty Little Liars focust zich op de levens van de vier vriendinnen, maar vooral ook op het ontmaskeren van A en de zoektocht naar informatie over Alisons vermissing - Wikipedia

Dit is een serie die ik nog niet zo lang kende maar waarvan ik ondertussen al alle afleveringen gezien heb. Hoef ik nog meer te zeggen?

Deze serie gaat over 4 vriendinnen die tijdens de eerste afleveringen het 5e lid van hun kliekje verliezen. Het meisje wordt bijna vanaf het begin van de serie als vermist opgegeven. Het vervolg zijn de 4 vriendinnen die elk hun eigen leven terug op de rails probeert te krijgen. Ze proberen om te gaan met de verdwijning van hun vriendin en willen graag te weten komen wat er met haar gebeurd is. Daarbij krijgen ze 'hulp' van de mysterieuze 'A' die meer een vijand dan een vriend blijkt te zijn.

Het is een serie vol verrassende wendingen, intrigerende personages en vurige dialogen. Ik ga hier niet te veel verklappen want jullie moeten deze serie gewoon zelf gaan kijken.


http://www.bethreads.com/wp-content/uploads/2014/04/PLL.jpg


Volgen jullie één van deze series? Welke is jullie favoriet?
Natuurlijk zijn deze 5 niet de enige series die ik volg (of probeer te volgen). Er zal zeker nog een tweede post volgen met nog enkele series (en misschien een derde en een vierde, wie weet).







You Might Also Like

5 fijne reacties

  1. OTH, PLL, HOUSE! Adoratie! Ja New Girl moet ik deze zomer misschien eens gaan bekijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Het is iets helemaal anders dan de series die je opnoemt maar zeker ook leuk!

      Verwijderen
  2. Ideale blogpost! Ik ben echt een serie-groentje... Nu kan ik tenminste twijfelen tussen series die ik na de examens moét beginnen. I-de-aal ;-) X Eline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, fijn dat je hier iets aan hebt! Als ik van jou was zou ik ze gewoon allemaal kijken ;)

      Verwijderen
  3. Ik vind Suits en Orange is the New Black heel leuk! House is ook altijd een favoriet geweest!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.