Social media | go out into the world

12:30


Hier is geen uitleg bij nodig, gewoon kijken!





Het is misschien een beetje contradictorisch dat ik dit filmpje net op een sociaal platform plaats maar er zit zo veel waarheid in. Ik werd er even stil van.

Ik wil niemand met de vinger wijzen want ik ben hier zelf ook schuldig aan. Als ik alleen op de bus of trein zit dan ben ik ook eerder geneigd om mijn gsm te checken in plaats van met mijn reisgenoten te praten.

Het zou helemaal niet slecht zijn om eens terug te keren naar een wereld zonder likes en volgers. Maar ik vrees dat dit niet meer kan. Sociale media zit al te diep verweven in het dagdagelijkse leven.

Ik geniet nu des te meer van een avondje weg met de vrienden of een date met het lief waarbij de gsm's diep in onze zakken verdwijnen.

Je mag nog 500 of 1000 vrienden op facebook hebben, uiteindelijk weten maar een handvol echte vrienden wat er echt in je leven aan het gebeuren is.

Ik ben niet helemaal anti sociale media, versta me niet verkeerd. Ik vind het ook leuk om de vakantiefoto's van die ene vriend te bekijken op facebook of om door een fijn instagram profiel te bladeren maar geef mij toch maar een oprechte glimlach in real life in plaats van eentje op een scherm.

Bron



You Might Also Like

5 fijne reacties

  1. Je hebt groot gelijk, laatst nog had ik mijn camera mee op school. Ik dacht oh leuke kiekjes van mijn klas, de helft zat op zijn gsm te tokkelen :) Ja, we spreken niet meer, we zitten op Facebook en al die dingen :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer hé, en dan weten we zogezegd alles van iedereen en zijn we het zo ook terug vergeten.

      Verwijderen
  2. Ik ben het daar mee eens! Onlangs ging ik uit met een vriendin. In plaats van te genieten van de avond met mij, zat ze de hele tijd te chatten en smsen met andere vrienden. Achteraf vertelde ze me, online, dat ze het leuk vond met mij. Dat vond ik niet zo'n leuke ervaring.
    In mijn studentenclub is op onze 'clubavond' (de avond dat we samenkomen, iedere dinsdag) het gebruik van een gsm verboden en zelfs strafbaar. Dat zijn pas écht de beste avonden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tip voor jou en je vriendin, leg je telefoon op de tafel en zeg dat de eerste die hem pakt moet betalen voor de ander :D

      Verwijderen
    2. Ik kan me voorstellen dat die avonden de beste zijn! Gelukkig beginnen sommigen te beseffen dat de sociale media ons net anti-sociaal maakt.

      Verwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.