Of toch maar in het Nederlands

18:56

Sinds ik in de post over de gift guide voor mannen ook een stukje in het Nederlands geschreven heb, begint het toch wat te kriebelen om gewoon al mijn posts in het Nederlands te doen. Het is mijn moedertaal en ik kan mij er het gemakkelijkst in uitdrukken. Aangezien ik ook het meest reactie krijg in het Nederlands is dit misschien niet zo'n slecht idee.

Vanaf het begin blog ik eigenlijk al in het Engels. Waarom? Om mijn Engels wat te onderhouden, zo simpel is het! Ik hou enorm van vreemde talen en vond het dan ook een uitdaging om in het Engels te bloggen. En toch ervaar ik soms moeilijkheden ook. Nederlandse uitdrukkingen die in het Engels helemaal niet tot hun recht komen bijvoorbeeld.

Omgekeerd heb ik die moeilijkheden ook ze. Ik kan dan wel op een woord in het Engels komen maar in het Nederlands is dat woord soms ver te zoeken. Misschien moet ik gewoon een mengelmoes van de twee doen, en dan betrekken we mijn andere liefde, het Spaans, er van de eerste keer ook maar bij!

Ik denk er nog is over na :)

I'm thinking about writing in Dutch. It is my mother tongue and the language where I can express myself in best. I also get more response on my blog from dutch speaking people so that's someting to think about.

Of misschien doe ik wel altijd zo'n samenvattingske in het Engels, dan hebben de verre vrienden er ook iets aan.


You Might Also Like

0 fijne reacties

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.